Uniwersytet Zielonogórski 65-246 Zielona Góra, ul. Podgórna 50 tel./fax (068) 324-40-12 tel. (068) 328 25 25 e-mail: ck@uz.zgora.pl |
Konfiguracja skrzynek poczty elektronicznej
|
Krok 1. Uruchomienie programu Netscape Messenger.Program Netscape Messanger można uruchomić z menu przeglądarki Netscape Communicator, należy wybrać pozycję Messenger. Krok 2. Konfiguracja skrzynki pocztowej.Z menu Edit, wybieramy pozycję Preferences. Zostanie uruchomiony podprogram (wizard), który przeprowadzi nas przez wszystkie kroki, niezbędne do poprawnego zdefiniowania skrzynki.
Krok 3. Dane identyfikacyjne.Wybieramy zakładkę Identity w sekcji Mail & Newsgroup. W pola edycyjne wpisujemy swoje imię i nazwisko, adres email. Można również podać inny adres zwrotny (jeśli poczta odbierana jest z innego konta niż konfigurowane), nazwę jednostki oraz wskazać plik z podpisem lub przystąpić do edycji wizytówki (vCard). Krok 4. Serwery pocztowe.Wybieramy zakładkę Mail Serwers. Przyciskiem Add dodajemy serwer poczty przychodzącej: POP3.
Krok 5. Serwer poczty przychodzącej POP3.Nazwa serwera poczty przychodzącej (POP3) brzmi: pop3.zielman.pl (lub jeśli firma posiada własną domenę: pop3.domena_firmy.pl). W opcji Serwer Type wybieramy typ: POP3, w User Name wpisujemy nazwę swojego konta. Krok 6. Serwer poczty wychodzącej SMTP.Nazwa serwera poczty wychodządzącej (SMTP) brzmi: smtp.zielman.pl (lub: smtp.domena_firmy.pl). W pozycji Outgoing mail server user name wpisujemy nazwę swojego konta. Krok 7. ZakończenieAby wszystkie zmiany dotyczące ustawień konta pocztowego zostały przyjęte, należy zakończyć działanie programu Netscape Messenger, a następnie uruchomić go ponownie. W przypadku pojawienia się błędów podczas odbierania lub wysyłania poczty, należy jeszcze raz przeanalizować krok po kroku wszystkie czynności opisane powyżej. |